'Αρθρα Εσωτερισμού > Καμπαλά

Η Καμπαλα αποκατεστημένη....

<< < (8/8)

Ορφέας:
....συνέχεια από το προηγούμενο....


    Επιστρέφουμε στον ανώνυμο συγγραφέα του Σεφέρ Γετζιρά, ο οποίος ήδη από το πρώτο ακόμα κεφάλαιο κάνει αναφορά στα γράμματα.

1:2
«Οι δέκα Σεφίρες από την ανυπαρξία
Και τα 22 γράμματα θεμέλια:
Τρεις μήτρες,
Επτά διπλά
Και δώδεκα στοιχειακά».

    Το πρώτο κεφάλαιο στη συνέχεια ασχολείται με τις Σεφίρες, ενώ με τα γράμματα ασχολούνται τα υπόλοιπα πέντε κεφάλαια του Σεφέρ Γετζιρά.

2:1
«Είκοσι δύο γράμματα θεμέλια:
Τρεις μήτρες (αναφέρονται και ως τρία μητρικά)
Επτά διπλά
και δώδεκα Στοιχειακά.
Οι τρεις μήτρες είναι τα Alef, Mem και Shin
Το θεμελίωμά τους είναι
ένα μέσο της αξίας
ένα μέσο της ευθύνης
και ένα χάρισμα λόγου που αποβαίνει καθοριστικό μεταξύ τους.
Τρεις μήτρες, τα Alef, Mem και Shin
Το μουρμούρισμα του Mem, οι συριγμοί του Shin
και Alef είναι η πνοή του αέρα
καθοριστική μεταξύ τους».

4:1
Επτά διπλά:
Bet, Gimel, Dalet,
 Kaf, Peh, Resh, Tav.
Προφέρονται με δύο τρόπους.
Bet - Bhet, Gimel- Ghimel, Dalet- Dhalet,
Kaf- Khaf, Peh- Pheh, Resh- Rhesh, Tav- Thav,
Μια δομή μαλακού και μία σκληρού,
μία ισχυρού και μία αδύνατου.

4:6
Επτά διπλά:  BGD KPRT θεμέλια
Τα χάραξε, τα σκάλισε,
Τα μετάλλαξε, τα ζύγισε,
Τα μετασχημάτισε,
Και με αυτά μορφοποίησε,
Επτά πλανήτες στον κόσμο,
Επτά ημέρες στο έτος,
Επτά πύλες στην ψυχή,
του άρρενος και θήλεος.

5:1
Δώδεκα στοιχεία:
Heh, Vav, Zayin,
Chet, Tet, Yud,
Lamed, Nun, Samekh,
Eyin, Tzadi, Kuf.
Τα θεμέλια είναι
ομιλία, σκέψη, κίνηση,
θέα, ακρόαση, δράση,
συνουσία, μυρωδιά, ύπνος,
θυμός, προτίμηση, γέλιο.

5:3
Δώδεκα στοιχεία
HVZ ChTY LNS OTzQ
Είναι τα θεμέλια
Τα χάραξε, τα σκάλισε, τα μετάλλαξε,
τα ζύγισε, και τα μετασχημάτισε,
Και με αυτά μορφοποίησε
δώδεκα αστερισμούς στον κόσμο
δώδεκα μήνες στο έτος
και δώδεκα αρχές στην ψυχή,
του άνδρα και της γυναίκας.

....συνεχίζεται....

Ορφέας:

....συνέχεια από το προηγούμενο....

    Ο ανώνυμος, πιθανότατα εβραίος, συντάκτης του Σεφέρ Γετζιρά, προσπάθησε να βασιστεί στις ίδιες ομάδες των αντιστοιχιών των γραμμάτων, όπως έπραξαν οι Γνωστικοί διαιρώντας το Ελληνικό Αλφάβητο. Το πρώτο πρόβλημα που μάλλον συνάντησε, ήταν ότι το Εβραϊκό Αλφάβητο είχε είκοσι δύο γράμματα, ενώ το Ελληνικό είκοσι τέσσερα (πιθανόν όμως να γνώριζε και για το πλήρες Ελληνικό Αλφάβητο των είκοσι επτά γραμμάτων).

    Διατηρώντας τις τρεις ομάδες και αφήνοντας αλώβητες, την ομάδα γραμμάτων του ιερού αριθμού Επτά καθώς και του πλήρους αριθμού Δώδεκα, δεν έμενε παρά να μειώσει την Τρίτη ομάδα και να την τροποποιήσει συγκροτώντας την με τρία μόνον γράμματα. Η ιδέα της τριπλότητας των γραμμάτων από το Ελληνικό Αλφάβητο, του Α-Ω, ως αρχής και τέλους και του μέσου Μ, έδωσε την λύση για την εύρεση μιας τριάδας γραμμάτων. Έτσι επέλεξε την τριάδα Alef – Shin και το μέσο Mem.

    Σημειωτέον, το τελευταίο γράμμα στο πλήρες Ελληνικό Αλφάβητο των είκοσι επτά γραμμάτων, ήταν το Σαμπί το οποίο έμεινε μόνον ως ανάμνηση με την ονομασία «Σίγμα τελικό», το Σίγμα στο τέλος του Αλφαβήτου του οποίου η προφορά ήταν ένα Σίγμα παχύ, όπως στην ξενική προφορά της λέξης Shampoo (Σσαμπου - Σαμπουάν). Το γράμμα αυτό που συμβολιζόταν περίπου όπως το κεφαλαίο Έψιλον σε κλίση ή γραμμένο ύπτια, το εισήγαγαν στους Σλάβους για να αποδώσουν αυτόν το παχύ φθόγγο του διπλού Σίγμα και υπάρχει έκτοτε στο Κυριλλικό Αλφάβητο. Άρα το πρώτο και το έσχατο γράμμα ήταν κάποτε το Άλφα και το Σαμπί και μετά την κατάργηση του Σαμπί, τελευταίο στην Αλφάβητο επικράτησε να θεωρείται το Ωμέγα μέχρι σήμερα.

    Ο συγγραφέας του Σεφέρ Γετζιρά στη συνέχεια είχε και άλλο ένα πρόβλημα να αντιμετωπίσει. Η επτάδα των γραμμάτων του Ελληνικού Αλφαβήτου, απαρτίζονταν από τα επτά φωνήεντα, γράμματα που ξεχώριζαν προφανώς από το σύνολο των άλλων γραμμάτων. Όμως το Εβραϊκό Αλφάβητο στερούνταν φωνηέντων, οπότε ο ανώνυμος συντάκτης έπρεπε να εφεύρει μια ομάδα επτά γραμμάτων από τα υπάρχοντα σύμφωνα του Εβραϊκού Αλφαβήτου και έτσι εφηύρε την ομάδα γραμμάτων, όσων προφέρονταν με δύο τρόπους, μαλακά και σκληρά, συγκροτώντας την επτάδα γραμμάτων, B,G,D,K,P,R,T.

    Βέβαια για να συμπληρώσει την ιερή επτάδα από Εβραϊκά γράμματα, προχώρησε και στην τραβηγμένη επιλογή να συμπεριλάβει και το γράμμα R (Resh). Περισσότερο ατυχής ήταν όταν στην συνέχεια περιέγραψε τις αντιστοιχήσεις των επτά γραμμάτων με τις επτά ημέρες της εβδομάδος, τους επτά πλανήτες και τις επτά πύλες της ψυχής, αποδίδοντας τελείως λανθασμένα τις αντιστοιχίες ημερών και πλανητών. (Εδάφια του Σεφέρ Γετζιρά  4:8 – 4:14).

....συνεχίζεται....

Rose:
Παρατηρήσαμε πως άλλες ιστοσελίδες έχουν αναδημοσιεύσει το παραπάνω άρθρο αλλά παραπέμπτοντας σε λάθος σχήμα της Καμπάλα.

Η Καμπάλα αποκατεστημένη αναφέρεται σε 12 σφαίρες (σεφιρόθ) και όχι σε 10.  Το σωστό σχήμα έχει δημοσιευθεί παλιότερα στο σύνδεσμό http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,582.0.html, και αποτελεί τη βάση του Μυητικού συστήματος της ΑΜΡΑ.

    Σφαίρα / Περιγραφή / Πνευματική Εμπειρία / Προτέρημα / Μειονέκτημα / Κόσμος

00. Πλούτωνας/Στέμμα/Η Θέωση, η νέα Γη/Η απόλυτη Eνότητα, η Oλοκλήρωση/Η απόλυτη διάλυση/Πνευματικός
0. Ποσειδώνας/Η άβυσσος/Η Γνώση του Καλού και του κακού/Η Γνώση/Η πλάνη/Πέρασμα
1. Ουρανός/Σοφία/Η θέα του θεού/Σοφία/Λάθος/Πνευματικός
2. Κρόνος/Κατανόηση/Όραμα της θλίψης/Κατανόηση - Εσωτερική Σιγή/Απληστία/Πνευματικός
3. Χείρωνας/Ίαση/Όραμα της Κοσμικής Συνείδησης/Ίαση σώματος και πνεύματος/Ασθένεια/Πέρασμα
4. Δίας/Έλεος/Όραμα της Αγάπης/Έλεος/Δογματισμός, Φανατισμός/Νοητικός
5. Άρης/Δύναμη/Όραμα της Δύναμης/Δράση, Θάρρος, Δικαιοσύνη/Σκληρότητα, καταστροφή/Νοητικός
6. Ήλιος/Ομορφιά/Όραμα της Αρμονίας, μυστήριο σταύρωσης/Αφοσίωση στο Έργο/Υπερηφάνεια, Αλαζονεία/Πέρασμα
7. Ερμής/Δόξα/Όραμα της Δόξας/Ειλικρίνεια/Ψέμα/Αστρικός
8. Αφροδίτη/Νίκη/Όραμα της Ομορφιάς/Ανιδιοτέλεια, Εγκράτεια/Λαγνεία/Αστρικός
9. Σελήνη/Θεμέλιο/Όραμα των Νόμων του Σύμπαντος/Ανεξαρτησία/Τεμπελιά/Πέρασμα (αιθερικός)
10. Γη/Βασίλειο/Όραμα του Φύλακα ‘Αγγέλου/Διάκριση/Αδράνεια,φιλαργυρία/Υλικός


Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση